Monday, February 15, 2010

Picnic Picnic Picnic!!

once again, menumpang kasih ngan family orang. haha. pagi da kuar pegi picnic kat melawi. mmg sempoi ah. picnic simple je tp best kowt. pagi kononnya janji pukul 8 tp ta jadi, pukul 9 lebih jugak btolak. sempat makan pau mama aku buat je pagi tu. cukup la alas perot. umi fetch me pukul 9 something kat pasar borong then btolak la ke Pantai Melawi.

sampai2 set up khemah kecik. siap barang untuk barbeque. ikan, udang, sotong ngan ayam bakal jadi breakfast aku pagi ni. semua bahan mentah siang kat pantai je, basuh ikan semua pn pakai air laut je. tolong umi sambil tolong tengok. hehe. ready semua set up api nak bakar barbeque. nasib baek la senang je buat api, bagus2. huhu. tempat bakar baru beli, pisau pn baru beli, pengepit nak bakar pn ta bawak. haha. pandai la bakar. nak terbalikkan lauk pn pakai ranting kayu je.haha. payah pn tapew la, dapat jugak makan bakar2 ni. lepak2, makan2. aku kinda kenyang+ngantuk sempat lagi lelap mata kejap. aku mane2 pn boleh tido. bangun tido aku makan lagi, hentam lagi sebungkus nasi kerabu ngan limau bali. mau ta penoh perot aku. haha. dalam tengah hari siap2 barang untuk balik. sebelah tempat kami pasang khemah is Villa La Danialla. umi cakap nak ajak minum juice buah rm10. haha. jus buas rm10? masok akal lagi la. biasa kot camtu harga. then pegi la kat tempat 2 nak minum2. buka menu. pergh. harga sehebat nama. bandung rm 10. haha. nasi goreng rm18. gile "hebat" kedai ni. aku try MOCKTAIL, rm12. cam best je. order la. sampai, air warna purple pink sebab die blend dragon fruit. cam best je warna. minum la. kantoi. air rase pisang. haha. ta sedap. baek aku minum teh tarik kedai mamak je. lagi UMHH. tape la. orang nak belanja. kasik hentam je. total up bil, kena la dalam rm90 sebab tambah french fries 1 pinggan. 6 gelas air+1 pinggan fries+tasedap=rm90. ta bebaloi langsung. haha.

then kena la ikot umi pegi kenduri. tapi ak ta kuar pn, duk dalam keta je, perot penoh lagi. then pg la tempak kenduri kedua. yang ni terpaksa turun la sebab semua org kuar dari keta. makan la lauk biri-biri. boleh tahan sedap. hehe. from Kampung Laut, bertolak la balik umah umi, tingkat 23 kot. jalan jam, solat Asar kat pukul 7. huhu.

malam ni nak sambut birthday candy. pegi la tesco, sebab kat sane ada Secret Recipe. shoping2 skit then baru isi perut aku balik. jap, aku makan tiramisu kot plus cappuchino kot. tataw ape aku makan, maen sumbat je. aku tataw nak minum pe act, so Umi pilihkan la untuk aku. haha. kenyang umi antar aku balik. umi sempat bagi dried apricot satu packet.hehe. da banyak kot Umi belanja aku. tapew la, orang murah rezeki la konon. hahahaha. arini aku officially jadi anak angkt Umi. hahahaha

p/s : Umi, Kak Teh, Kakak, Abang Chick, Byhah, thanks (:

No comments:

Post a Comment